Két keréken szabadon

trekking kerékpár túrák az Osztrák Alpokban a funrafting szervezésében

Egy kerékpártúra nemcsak egészséges, de nagyon jó buli is. Nézzük, milyen előnyei vannak annak, ha te is belevágsz egy ilyen túrába.

Boldog, kreatív és ügyes leszel

A rendszeres mozgás köztudottan elűzi a depressziót, és ellenállóvá tesz a stresszel szemben. Egy kiadós túra növeli az endorfinszintet, amitől boldogabbnak érzed majd magad. Sőt mi több: javul a kreatív gondolkodásod, és segít feloldani a mentális blokkokat.

Bye-bye zsír

Akár még órákkal egy kerékpártúra után is égni fog a zsír a testedről. Gyorsabb lesz a bélmozgásod, csökken a teltségérzeted. Fitt leszel, és így tovább élhetsz. Kell ennél jobb hír?

Alszol, mint a mormota

Gondod van az alvással? Gyakran számolod a bárányokat? Nosza, pattanj nyeregbe: garantáljuk, hogy hamarabb alszol majd el, és akár egy órával is tovább fogsz tudni aludni. A nyugodt alvást a kerékpártúra cirkadián ritmus helyreállító képességének köszönheted, és annak, hogy a szervezetedben csökken a stresszhormon (kortizol) szintje.

 

Új barátokra tehetsz szert

Egy kerékpártúrán olyan szimpatikus útitársakat kaphatsz, akikkel életreszóló barátságokat is köthetsz. Tudtad, hogy azoknak, akiknek vannak barátaik, a magányos farkasokhoz képest alacsonyabb a vérnyomásuk és ellenállóbb a szervezetük?

Persze, viheted a már meglévő barátaidat is, biztosan még jobban meg fog erősödni a köztetek lévő kötelék.

 

Családi ügy

Ha szeretnéd, hogy a gyerekekre jó példa ragadjon, és kövessék a szokásaidat, egy kerékpártúrával megszerettetheted velük a mozgást, és a természetet. Ráadásul együtt ki tudtok kikapcsolódni. A közös sport erősíti köztetek a lelki kapcsolatot.

 

Csak lazán az öregedés ellen

Mivel pedálhajtásról pedálhajtásra javul a vérkeringésed, több tápanyag jut a sejtjeidbe, és könnyebben távoznak a káros anyagok. Az, aki rendszeresen kerékpározik, fiatalabbnak tűnik (csökken a ráncok kialakulása), és a bőre is ellenállóbb lesz az UV-sugarak káros hatásaival szemben. Azért a napvédőt ne hagyd otthon!

 

Jobban fog vágni az agyad

A kardió jellegű mozgásforma fokozza a véráramlást. Végeredményben több oxigén jut az agyba, és javul a memóriád. A receptorok regenerálódnak, és csökken az Alzheimer-kór kialakulásának esélye.

 

Nő a tüdőkapacitásod

Ha rendszeresen kerékpározol, biztos lehetsz benne, hogy hatékonyabban fog dolgozni a szíved és a tüdőd, és javulni fog a kardiovaszkuláris rendszered. Egy kerékpártúra ráadásul nem is a városi forgatagban zajlik, így nem kell tőle tartanod, hogy káros anyagokat lélegzel be.

 

Gyere velünk forrás-, vagy pataktúrára, esetleg trekkingre, és zsebeld be az előnyöket!